Diament

J 15,9-17
Jezus powiedział do swoich uczniów: „Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Trwajcie w miłości mojej. Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej, tak jak Ja zachowałem przykazania Ojca mego i trwam w Jego miłości. To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna.

To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem. Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy kto życie swoje oddaje za przyjaciół swoich. Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję. Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego, ale nazwałem was przyjaciółmi, albowiem oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od Ojca mego. Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili i by owoc wasz trwał, aby wszystko dał wam Ojciec, o cokolwiek Go poprosicie w imię moje. To wam przykazuję, abyście się wzajemnie miłowali”.

Jezus mówi piękne i doniosłe Słowa, że Miłość Boża ma konkretyzować się w miłości międzyludzkiej. Do kogo mówi te słowa? Do prawdziwej mieszanki wybuchowej, jaką była wspólnota uczniów. Złodziej, kilku rybaków, celnik-kolaborant, rewolucjonista-zelota, a wszyscy „dowodzeni” przez człowieka, który w decydującym momencie Golgoty zwyczajnie zawodzi…

Jaki z tego wniosek?

Nawet jeżeli Twoja przeszłość wypomina Ci błędy i porażki, pamiętaj, że Pan Bóg nie powołuje ludzi idealnych, ale poprzez rozmaite powołania szlifuje sobie diamenty, które pragnie podziwiać przez całą wieczność…

epa03682588 A Christie's employee displays the largest colour flawless diamond, weighing 101.73 carats, during a preview at Christie's auction house in Geneva, Switzerland, 30 April 2013. The largest pear-shaped colour flawless diamond is expected to reach 30 million US dollars and it will be the hightlight at the Christie's auction on 15 May to Geneva.  EPA/SALVATORE DI NOLFI  Dostawca: PAP/EPA.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

