Przyjaciel

J 15,9-17
Jezus powiedział do swoich uczniów:
„Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Wytrwajcie w miłości mojej! Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej, tak jak Ja zachowałem przykazania Ojca mego i trwam w Jego miłości. To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna. To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem. Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich. Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję. Już was nie nazywani sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego, ale nazwałem was przyjaciółmi, albowiem oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od Ojca mego. Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili i by owoc wasz trwał, aby wszystko dał wam Ojciec, o cokolwiek Go prosicie w imię moje.
To wam przykazuję, abyście się wzajemnie miłowali”.

Przyjaciel to osoba wyjątkowa. To ktoś kto zna nas lepiej niż inni, i jest niezastąpionym towarzyszem w doli i niedoli życia. Jest osobą niepowtarzalną i unikalną, wyłanianą jakby w konkursie, który organizuje życie.

Jezus nazywa przyjacielem właśnie Ciebie. To jest niesamowite wyróżnienie, ponieważ oznacza, że jesteś dla Niego wyjątkowo ważny. To właśnie Ciebie obdarza zaufaniem i wiarą.

I do tego Chrystus nie pozostaje gołosłowy. On tę przyjaźń potwierdza złożeniem doskonałej Ofiary wieczornej na Drzewie Krzyża, a w Komunii oddaje siebie całkowicie w Twoje ręce.

Chcesz odpowiedzieć na Jego przyjaźń?

ChomikImage

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

