Poprawność polityczna

J 15,18-21

Jezus powiedział do swoich uczniów: „Jeżeli was świat nienawidzi, wiedzcie, że Mnie pierwej znienawidził. Gdybyście byli ze świata, świat by was miłował jako swoją własność. Ale ponieważ nie jesteście ze świata, bo Ja was wybrałem sobie ze świata, dlatego was świat nienawidzi.

Pamiętajcie na słowo, które do was powiedziałem: «Sługa nie jest większy od swego pana». Jeżeli Mnie prześladowali, to i was będą prześladować. Jeżeli moje słowo zachowali, to i wasze będą zachowywać. Ale to wszystko wam będą czynić z powodu mego imienia, bo nie znają Tego, który Mnie posłał”.

Po ludzku patrząc to te słowa wcale nie wydają się motywujące. Każdy człowiek przecież pragnie uznania, bycia cenionym oraz powszechnie lubianym. Każdy lubi pełne uznania poklepywanie po ramieniu i słowa komplementu. Dla tego wszystkiego jesteśmy w stanie naprawdę zrobić wiele. Dochodzimy nawet do sytuacji pewnego kompromisu ze światem – Bogu świeczkę, a diabłu – ogarek.

Tylko że w tym wszystkim tracimy niejako swoją tożsamość. Jezus mówi że świat nas znienawidzi właśnie dlatego, że nie jesteśmy ze świata. Chrześcijanin musi wiedzieć kiedy powiedzieć pas złu i temu wszystkiemu, co ono niesie. Jest człowiekiem sprzeciwu, a w tym wypadku gwałtowność bywa wielkim plusem. Czasami trzeba dać zszargać swoją opinię bycia świetnym i samowystarczalnym, by tracąc wobec świata swoje dobre imię zachować twarz.

A co do nienawiści świata wobec nas – to czy przypadkiem Jezus nie powiedział o sobie, że zwyciężył świat?

walka-duchowa-komentarz-liturgiczny-622x381

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

