Drogowskaz

J 10,11-16
Jezus powiedział do faryzeuszów: „Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce. Najemnik zaś i ten, kto nie jest pasterzem, do którego owce nie należą, widząc nadchodzącego wilka, opuszcza owce i ucieka, a wilk je porywa i rozprasza. Najemnik ucieka dlatego, że jest najemnikiem i nie zależy mu na owcach.
Ja jestem dobrym pasterzem i znam owce moje, a moje Mnie znają, podobnie jak Mnie zna Ojciec, a Ja znam Ojca. Życie moje oddaję za owce. Mam także inne owce, które nie są z tej owczarni. I te muszę przyprowadzić i będą słuchać głosu mego, i nastanie jedna owczarnia i jeden pasterz”.

Rola pasterza w stadzie to rola kluczowa. Do tego nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać. Pasterz to autorytet, ktoś kto wiedzie prym, znajduje bezpieczne ścieżki. W chwilach znużenia daje odpocząć, w wypadku zbytniego rozproszenia się stada – pogrozi laską. Owce mają do Niego zaufanie, za innym nie pójdą, bo tylko głos pasterza jest autorytatywny. Bez pasterza – ani rusz!

Dzisiaj naszła mnie refleksja nad tym, jakim ja jestem pasterzem. Bo kapłaństwo w relacji Pasterz – owce, ma charakter naprawdę wyjątkowy. Z jednej strony powierza się nam duszpasterską troskę o powierzony sobie lud. Jesteśmy, mocą Chrystusowego namaszczenia, w pewnym sensie przewodnikami i pasterzami. Z drugiej zaś, sami doświadczamy bardzo mocno przynależności do stada. Bywamy słabi i krusi, bardzo często potrzebujemy pomocy Przewodnika, ale też wsparcia od innych ludzi.

Dlatego proszę Cię, który czytasz te słowa, o jedną zdrowaśkę w mej intencji. Nie chcę być jak drogowskaz, który wprawdzie wskazuje drogę, ale sam nią nie idzie…

chsk

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Drogowskaz

  1. R.W. pisze:

    Prośbę obiecuję spełnić

    Lubię to

Skomentuj

