Końcowy Niebo

J 14,6-14

Jezus powiedział do Tomasza:
„Ja jestem drogą, prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie. Gdybyście Mnie poznali, znalibyście i mojego Ojca. Ale teraz już Go znacie i zobaczyliście”.
Rzekł do Niego Filip: „Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy”.
Odpowiedział mu Jezus: «Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: «Pokaż nam Ojca»? Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Jeżeli zaś nie, wierzcie przynajmniej ze względu na same dzieła.

Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto we Mnie wierzy, będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, owszem, i większe od tych uczyni, bo Ja idę do Ojca. A o cokolwiek prosić będziecie w imię moje, to uczynię, aby Ojciec był otoczony chwałą w Synu. O cokolwiek prosić Mnie będziecie w imię moje, Ja to spełnię”.

Przez Jezusa idzie się do Ojca. On jest Drogą, Prawdą i Życiem. To dzięki Jego zmartwychwstaniu mamy już teraz zagwarantowane Niebo. Wszelkie winy, grzechy oraz zbrodnie; ogrom zła i przewina calutkiego świata – obmyte zostały Jedną maleńką Kroplą Jego Krwi na Krzyżu i w ten sposób Odkupione. Na niebo nie da się „zapracować”. Niebo trzeba przyjąć przez wiarę w Jezusa, bo przecież mocą Jego Ofiary mogę prosić Ojca o cokolwiek zechcę. Nie przez swoje zasługi, czy zdolności, ale dzięki Niemu. Łaską jesteśmy zbawieni…

Nie oznacza to że mogę się teraz położyć i nie robić nic, bo Jezus za mnie wszystkiego dokonał. To jest pewnego rodzaju trud wiary – dobre uczynki, życie sakramentami, modlitwa. A to nie zawsze jest po ludzku łatwe i nie zawsze jest doświadczeniem radosnym.

Jeżeli jednak się poddam, to nie dojadę do ostatniego Przystanku.

Jedziesz dalej?

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

