Małżeństwo z rozsądku?

J 14,27-31a

Jezus powiedział do swoich uczniów: „Pokój zostawiam wam, pokój mój daję wam. Nie tak jak daje świat, Ja wam daję. Niech się nie trwoży serce wasze ani się nie lęka. Słyszeliście, że wam powiedziałem: Odchodzę i przyjdę znów do was. Gdybyście Mnie miłowali, rozradowalibyście się, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest ode Mnie. A teraz powiedziałem wam o tym, zanim to nastąpi, abyście uwierzyli, gdy się to stanie. Już nie będę z wami wiele mówił, nadchodzi bowiem władca tego świata. Nie ma on jednak nic swego we Mnie. Ale niech świat się dowie, że Ja miłuję Ojca i że tak czynię, jak Mi Ojciec nakazał”.

Nie raz człowiek próbuje pożenić ze sobą dwie różne i odmienne sprawy: wolę Bożą i swoją własną. Generalnie wiemy w jaki sposób powinniśmy postąpić, ale i tak przedstawiamy Bogu własny punkt widzenia, pragnąć aby On przyjął go za swój własny.

Robimy to nie znając tego wszystkiego, co wie Bóg. Przecież każdy pod słońcem wie że tak i tak byłoby najlepiej!!! A potem szok i niedowierzanie, że po raz setny a może i tysięczny runął ten misternie budowany przez nas domek z kart…

Apostołowie też tak mieli. Też mieli swoje plany co do Jezusa, wizję nowego wspaniałego świata. Ale szczęśliwi byli dopiero wówczas, gdy poszli za Jezusem na maksa. Czasem nawet wbrew sobie. Byli spełnieni, a w zasadzie wypełnieni Mocą z Wysoka. Bo w zasadzie o to chodzi w chrześcijaństwie…

slub3

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

