Krótka piłka

J 14,21-26

Jezus powiedział do swoich uczniów:
„Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie”.
Rzekł do Niego Juda, ale nie Iskariota: „Panie, cóż się stało, że nam się masz objawić, a nie światu?”
W odpowiedzi rzekł do niego Jezus: „Jeśli Mnie kto miłuje, będzie zachowywał moją naukę, a Ojciec mój umiłuje go, i przyjdziemy do niego, i będziemy w nim przebywać. Kto Mnie nie miłuje, ten nie zachowuje słów moich. A nauka, którą słyszycie, nie jest moja, ale Tego, który Mnie posłał, Ojca. To wam powiedziałem przebywając wśród was. A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem”.

Istotą wiary jest żywa relacja z Bogiem. Tu nie chodzi słowa i deklaracje, ale o konkretne czyny i miłość. Nie raz zastanawiam się, czytając żywoty tego czy innego świętego, jak oni wszyscy to wytrzymali. Te pokusy, ciągłe walki z własnymi słabościami, nieustanne przekraczanie siebie i własnych możliwości. Jak bardzo mocno musieli być blisko Jezusa, by to wszystko wytrzymać. Jak bardzo musieli Go kochać…

Oni nie patrzyli na wymagania i przykazania. Oni patrzyli na Jezusa tęsknym wzrokiem spragnionym Jego samego. Wiedzieli, że w  tej wędrówce nie są sami bo mają Ducha świętego Pocieszyciela – Speca od zadań niemożliwych.

Jezus stawia sprawę klarownie – Miłość jest wymagająca. Jeżeli Go kocham, to staram się zachować Jego przykazania i naukę. Jeżeli zaś tak nie jest – to pozostaję tylko pozorantem i trwam w ułudzie miłości.

Krótka piłka.

cam111

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

